Det skal jo til når man har været på con, at man synes noget om oplevelsen. Min Fastaval har jo nok været lidt anderledes end den gængse, da jeg har brugt meget af den dybt i maskineriet:

Der var hele opsætningsfasen der var en ret hyggelig intro til hele galskaben, det var godt at få hilst på crewet inden vi gik i stress og nye indtryk. Opsætningen var ret stille og rolig på min grafiske pind i baginfoen. Det gik straks hurtigere da vi kom tættere på crunchtime og startup, her blev der jag på at få mine ting klar, selv om de fleste lå printet i tide så dukker der altid en masse op i sidste øjeblik.

Lige pludselig var vores stille og rolige ‘val fuld af glade nørder der kom væltende til check-in. I år var jeg ikke med til den del, det var nok for det bedste da jeg meget let bliver forvirret af mennesker. Det var godt at se folk igen, det er altså det bedste ved Fastaval: Alle de rare mennesker der kommer og besøger os stakkels århusianere.

Onsdag aften coastede jeg reservekøen for at få noget rollespil på. Jeg havde inden vallen aftalt med mig selv at jeg skulle spille noget rollespil, men mit arrangørjob gør det trælst at skulle melde sig til i forvejen, så i stedet bruger jeg reservekøen, da det for mig er vigtigst at jeg er oplagt til at spille, frem for hvilket spil det skal være.

Det blev til en omgang Dungeon, af Lars Andreasen. Det viste sig at være en gang firsernostaligisk Niels Malmros i en fangekælder. En noget spøjs oplevelse, men en god aftens underholdning. Jeg har et par tanker der kommer senere som er udsprunget af den oplevelse.

Torsdag fik jeg min morgenmad hos de dejlige drenge fra Absurth der holdt Toasthalla i kiosken. Det varmede mit hjerte at se at de fulgte op på deres løfter fra sidste års Toast-Off og serverede de norrøne mellemmåltider med stor gejst.

Torsdag aften var jeg caféen som gæstebartender for at promovere efterårets hyggecon. det var den fede aften. Vi formåede at more os til dobbelt indtægt ved at rende rundt i pæne hatte og goggles mens vi serverede for de hyggelige gæster. Min egen aften fortsatte ud ad en cocktail-tanget efter vi var færdige bag baren og det var mægtigt.

Fredag aften misbrugte jeg groft mine infonautprivilegier og tvang mig med til Slavehandleren fra Ascalon på Greis’ hold. Det var en god aftens morskab. Jeg har længe gerne villet prøve at spille rollespil med Morten, for at få sat praktiske erfaringer på ordene i blogosfæren. Desuden ville jeg meget gerne prøve Johs’ fortolkning af Red Box Hack. Jeg blev ikke skuffet på nogen af fronterne og jeg kommer med flere ord om den omgang senere.

Min glæde ved spillet blev dog skåret da jeg opdagede at min stakkels kæreste imens var blevet drukket fuld af db’erne og måtte på hovedet i seng.
Lørdag tog jeg hjem for at servicere kattene mens det lille pus sov ud. Aftenen brugte jeg på brætspil.

Banketten søndag var en mægtigt gilde, speciet fordi vi var blevet inviteret med til ølbordene og jeg kunne nyde de særeste bryg fra nær og fjern.

Groft og ubehøvlet sneg jeg mig bort fra mandags-oprydningen i utide, da jeg selv synes at det var nødvendigt med lidt ro og hvile inden min studietur til Tyskland der lå lige i røven på connen (og som er grunden til at jeg først findes igen nu.)

Det var en god Fastaval, jeg oplevede at alle deltagerne virkelig tog fat og var med til at lave en rigtig god con, der var virkelig støtte under GDS princippet og der var ingen der kom med alvorlige klager undervejs. For mig er det vigtigste at vores ‘nørder’ har haft en god con. Selv har jeg været glad for at se folk igen og få spillet en smule, samt slappe af undervejs.

Fastaval nr. 25

Næste år bliver det rigtig stort, vi har jubilæum og General Bo har allerede sørget for at samle bunkercrew.
Der har været mange klager over de fysiske rammer i år og hele processen med at få fat på en skole har været noget hejs for alle involveret. Det er derfor med stor glæde at jeg kan meddele at vi ikke nøjes med en snoldet skoleansvarlig næste år, men derimod har et helt team af eksperter til at opsøge den bedst mulige location for vores con. Personligt er jeg med for at sørge for at vi udnytter vores fysiske rammer optimalt, der skal ikke være nogen dummefejl og uudnyttede potentialer til den femogtyvende Fastaval. Va!

