Jeg skal på en lille uges hyttetur med en stabel brætspillere nu her, men jeg har ikke rigtig nogen brætspil at tage med. Så jeg vil i stedet tage en stabel story games med som man kan spille ud af det blå.

Kandidaterne kommer fra min liste der er at finde her på bloggen, primært dem jeg har i fysisk form. De er valgt ud fra at de kræver meget lidt eller intet forberedelse fra spillere (og spilleder) og som jeg gerne vil lege.

3:16 er en herlig gang rumvold man kan kaste sig ud i, det er et meget let spil der er hurtigt at komme ind i og som bygger spilpersonerne undervejs. Jeg er selv ret glad for det.

A Penny for my thoughts vil jeg gerne prøve, det er skrevet så man kan gå igang med at spille det mens man læser teksten og igen bliver spilpersonerne opbygget undervejs.

Best friends har jeg ikke fået læst endnu, men det er en herlig gang teenagepige intriger og fnidder.

Dogs in the vineyard er lidt tungere i forberedelsen, men alligevel hurtigt igang. Og så er det et kendt ansigt blandt de sære spil.

Don’t rest your head er egentlig ret gm-tungt, men man behøver ikke at forberede sig, hvis spillerne er kreative i deres besvarelser. Så kan man bare bygge oven på deres kickers.

Geiger counter leverer en fin omgang survival horror med et fælles setup og scenesætning.

Happy birthday, robot er en dejlig lille selskabsleg. Den kommer ofte i selskab med exquisite corpse og eat poop you cat som let underholdning eller opvarmning.

In a wicked age bliver sparket hårdt igang af oraklerne til en intensiv gang konflikt. Jeg kan rigtig godt lide hvordan spillet gearer hurtigt op.

Misspent youth vil jeg meget gerne have prøvet, det tiltaler mig, men er svært at få på bordet. Hvorfor er der ikke flere der tænder på at lege ungdomsoprørere imod overmagten?

Lady blackbird har jeg været lunken overfor, men nu har jeg et bedre arsenal af indie-skills til at underbygge det med, så jeg er nødt til at se hvad alle er så vilde med.

Polaris fik vi prøvet, men det gik lidt skævt fordi reglerne er svære at få ud af bogen. Så jeg skal have det igang igen for at køre en ordentlig tur.

Primetime adventures er jo egentlig et mini-kampagne spil, men det er et man kan få igang hurtigt og som er fleksibelt til alle mulige genrer.

Remember tomorrow har jeg lige købt fordi det er cyberpunk og Gregor Hutton. Det ser også ud til at være brugbart i situationen. Update når jeg har læst de 53 sider.

Shock er nok et af mine yndlingsspil fordi det er så åbent men alligevel klart i visionen. Det var et af de første indie spil jeg prøvede og jeg vil gerne have det op igen nu hvor jeg har fået mere erfaring.

Wilderness of mirrors købte jeg egentlig for at læse en enkelt stump regler, men det er jo også et spil der skal spilles.

Det er min foreløbige liste, jeg synes selv den kommer godt rundt i genrerne. Men er der nogen spil jeg burde have med som ikke står her?

EDIT: Lige for at samle op fra kommentarerne.

Dirty Secrets

Montsegur 1244

Until We Sink…

