Vi fik endelig samlet os til at spille Poison’d igen. Det var bare at kaste sig ud i det, jeg havde sørget for at tage noter om de aktive onde skæbner og hvor de var på vej henad som udgangspunkt:

Vi sluttede sidst med at piratskibet The Dagger var kommet fri af sandbanken og på vej igen, med en gal besætning, lidt sygdom og en forbandet kaptajn. Jeg startede med at sætte fut i galskaben og frygten for kaptajn Bad Eye. Der var masser af problemer med de syge der begyndet at optræde som levende dødninge i besætningens øjne og ingen ville være nær den forbandende kaptajn. Det hele gik op i en spids efter kaptajnen dræbte en af dødningene og kannoneren Old Black Tom kastede skibslægen overbord som hævn. Enden blev at besætningen kastede sig over Bad Eye og Daniel Knifes kniv tog hans liv. Mens Knife og Black Tom skændtes om hvem der skulle være den nye kaptajn kom et spansk skib ud af tågen og gik i kødet på piraterne. Efter en hidsig udveksling af bredsider begyndte det spanske skib at synke og de overlevende soldater og sømænd kæmpede desperat for at overtage The Dagger i stedet. De fik dræbt mange af piraterne og de resterende blev lagt i jern mens The Dagger under spansk flag satte kursen imod galgerne i Guadeloupe….

Det bliver nok her det slutter for denne gang, vi var kørt meget fast i de samme konflikter mellem spillerne og kunne ikke rigtig få reglerne til at køre på alle cylindrene. Andreas havde nogen gode pointer om hvordan en spilpersons evnecirkel begrænser hans handlefelt til at gentage det samme gang på gang. Jeg var alt for aggresiv med mine onde skæbner, det gik alt for stærkt ned ad til at jeg kunne nå at rette op. Men vi var enige om at prøve igen en anden gang, specielt for at bygge spilpersoner nu hvor vi forstod implikationerne af de valg man foretager. Jeg vil bare gerne lige have lidt afstand før jeg prøver igen…

Jeg kan mærke at  vi nåede en grænse for hvor komplekse regler vi kan spille med, der er et stort behov for fortællefrihed hos drengene. PTA var en fin balance og jeg skal til at kigge min spilsamling igennem efter et tilsvarende åbent design. Desuden er der igen opbrud i gruppen, så der skal måske fyldes nyt blod på.

Hvis jeg kan finde en ugedag til en kampagne med begrænset løbetid her i januar-februar er der god chance for at jeg som spinoff vil sætte gang i noget Apocalypse World for dem der kunne tænke sig at være sexy, badass people i ruinerne. Kontakt mig hvis det har interesse!

