Det er længe siden min warhammergruppe har været på bloggen, men nu kunne jeg godt bruge lidt input fra jer i blogosfæren.

De startede med at hærge rundt i Nulns underverden, for fun and profit. Efter et særligt groft røveri blev det nødvendigt for dem at stikke af til sydens lande. I Miragliano, Tilea har de fundet tjeneste hos adelsfamilien Belladonna. Først lavede de noget spionage imod byens fjender og opdaget at byen snart bliver belejret af tropper fra Luccini og at en af Miragliano-familierne, de Crescenza) laver komplotter med dem. Så langt så godt.

Nu er gutterne blevet hyret af Belladonna familien til at undersøge hvad de Crescenzaerne har gang i, når de holder deres årlige maskebal. For sådan nogen skal der være når man leger pseudo-renæssance pseudo-Italien.

Anyways, jeg har skrevet et brev til spillerne hvor de vigtigste mål til ballet bliver præsenteret og deres mission uddybet. Og plottene bliver forklaret her, i mine gm-noter.

Jeg synes selv det er blevet meget godt. Det er et skridt ud over mine sædvanlige gm-vaner. Normalt så kører jeg det hele meget improviseret og løst, men nu vil jeg se på lidt mere struktur. Det er sikkert meget basic, men for mig er det sært. Kunsten at spille bipersoner har altid været en udfordring.

Er der nogen der kan hjælpe mig med tips, til at få fodret spillerne med plot ved hjælp af bipersoner. Jeg vil helst undgå at sidde og tale hele aftenen og lade spillerne styre noget af det selv. Så hvad har i af erfaringer?

