Hov, det her er mit ethundredende post på min nørdeblog. Det er jo fantastisk, jeg er ingen Kåre og slet ikke nogen Greis, men alligevel afsted i tempo siden jeg startede for to år siden.

Anyways, hurra for mig! Det her er et godt sted at tage et kig på bloggen, hvor den er henne og hvor den kunne tage afsted til. Og nok se på at lave en v.2.0 udgave med ny grafik og profil, her i løbet af sommeren. Mit oprindelige projekt med at prøve at bruge grafik er løbet på grund, mest fordi jeg gerne vil have praktiske erfaringer fra scenarier eller andre konkrete sammenhænge. Så det bliver et underfokus i stedet for og jeg vil se på at reformulere basis til den jeg rent faktisk har gang i.

Jeg er glad for formatet på indholdet som det er nu, selvom jeg gerne ville lave lidt kortere indlæg for at fylde mere ud i downtime. Det går lidt op og ned med produktiviteten, den er meget sæsonbetonet, alt efter hvor vi er i rollespilskalenderen. Vinteren og foråret er Knudepunkt og Fastaval-tid, sommeren og efteråret til live og Hyggecon. Og så ellers kampagne og indie spredt godt ud. Det er ganske fint, selvom jeg godt kan mærke at den ikke er synkroniseret helt med flertallet af forfatter-blogs, der har diverse afleverings og skrivefaser.

Det er rart at kunne snakke om hele rollespilsspektret, fra det hårdeste bord til det blødeste følelive. For det er et spektrum og det hele hænger sammen på kryds og tværs. Jeg ville gerne se flere der bloggede om live-rollespil, Kåre er kongen af det jyske fantasy live, men jeg føler mig lidt alene med hipster-avantgarde-live. Kom ud af buskene og blog, jeg åbner gerne op for gæste-indlæg eller tilsvarende hvis nogen har lysten men ikke til en hel blog.

Det skulle ikke undre mig om der kommer til at være endnu mere om live frem for bord i den nærmeste fremtid, der ligger to lives i starten af efteråret som kommer til at lære mig endnu mere om den slags og jeg har ikke rigtig noget bord på skemaet før jeg får lavet min warhammer kampagne om til Apocalypse World og sat gang i FreeMarket.

Jeg vil også meget gerne høre fra jer, mit publikum og medbloggere om hvad der er skidt og kanel, kommentar- og viewstatistiker siger kun at der er seertal i at kaste med mudder efter eliten. Jeg har sagt hvad jeg har brug for omkring den hest, nu er den død og skal ikke tæskes mere, selvom jeg står inde for mine ord. Kom frisk og smid to ord om hvad der virker.

Der kommer til at dukke enkelte posts op på engelsk, for mine internationale medspillere, men jeg har ikke tænke mig at skifte sprog selvom det ville være lige så let. Jeg blogger om dansk (og skandinavisk rollespil) for et primært dansk publikum. Og så er det vigtigt at vi i disse internationale tider ikke giver slip på de styrker vi har i vores lokale scene, ellers har vi ikke noget at tilbyde dem der kommer og besøger os.

Det var mine umiddelbare tanker om bloggen i anledning af jubilæet, vi fortsætter ud over stepperne de næste 100 indlæg! Hurra!

