Jeg er så uheldig at være arbejdsløs. Så får man ikke lavet noget som helst. Ikke en gang læst Fastaval foromtaler. Det eneste jeg har fået lavet er næsten at læse et par scenarier, blive beskyldt for at have skrevet et og spiltestet to.

Så jeg har så lidt indsigt i hvad der kommer til at foregå, som man næsten kan slippe afsted med. Samtidig er jeg også fri for store forpligtelser undervejs, så i år er der potentiale for at spille igennem.

Det stiller mig så overfor en interessant mulighed for at lave sjov og finde en alternativ måde at vælge spil på. Jeg har et par idéer:

1. Spørg eksperterne

180274_10150920703387844_2089158369_n

Jeg er ret sikker på at Tim og Sigrid har bedre styr på hvad der vil være godt for en given deltager, end deltageren selv har. Så min første idé er at give dem carte blanche til at bygge min Fastaval.

 

2. Reservering

queueDM2011_468x338

Et alternativ er at lade være med at melde mig til noget som helst og så bare hoppe i reservekøen hele vejen igennem. No stress.

 

3. Crowdsourcing

crowdsourcing2

Jeg kunne også lade jer, mine blogonauter, bygge min deltagerseddel. I har jo kampnørdet årets felt og kender alle nørderne der skriver og hvad der er hot i år.

 

4. Udfordringen

challenge_ident2007b

Jeg kunne også finde nogen erfarne Fastavalianere og få dem til at finde udfordrende spil jeg ikke selv ville vælge og udfordre mig til at spille dem.

 

5. Roll a d6

1020

Alternativt kunne man bare køre random generation på årets scenariefelt og spille tilfældige ting, så får man jo nok prøvet noget nyt.

 

6. Tag dig sammen, Oliver

reading

Jeg burde  egentlig tage mig sammen og læse foromtalerne, det ser jo også ud til at kæresten tager med for første gang og hun får nok brug for hjælp med at parse hvad spillene rent faktisk går ud på…

 

Hvad siger i? Er der en åbenlys process jeg ikke har nævnt eller en af ovenstående i synes jeg skulle gå efter?

